4021181402 |
Intel·ligències múltiples i altes capacitats |
2019-2020 |
Assessorament. Educació Infantil-Primària |
|
|
|
28/10/2019 - 25/3/2020 (20 hores) de 17:00h a 19:00h |
|
ESC Sala i Badrinas |
|
ctra. de Rubí, 227 (Terrassa)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
Servei Educatiu Vallès Occidental II
|
| |
|
|
| |
Inscripció |
12/09/2019 - 27/09/2019 . Activitat restringida PUC |
|
|
Descripció i Metodologia: |
En el curs es revisarà i analitzarà l’evolució del concepte d’Intel·ligències Múltiples.
Detecció de les intel·ligències més reeixides en el docent i en l’alumnat.
Curs d'iniciació per a l'atenció a l'alumnat que presenta altes capacitats intel·lectuals.
Es planteja dins del marc de l'educació inclusiva, i té a veure amb la capacitat dels sistemes educatius d'oferir una educació eficaç i de qualitat per a tot l'alumnat.
L'adopció de mesures d'atenció educativa per a aquests alumnes es fonamenta en el principi d'equitat i d'igualtat d'oportunitats.
A tot aquest alumnat, la resposta educativa ha d'ajudar-lo en la seva maduració personal, cognitiva i social. Cal tenir clars els conceptes, saber detectar les necessitats a partir d'indicadors, valorar-les, reconèixer perfils i adoptar conjuntament la millor resposta educativa en el marc de l'entorn educatiu ordinari.
Complementàriament al treball dels professionals hi ha la col·laboració amb les famílies.
|
| |
Objectius |
.Conèixer i reflexionar sobre el concepte d'intel·ligències múltiples.
.Necessitat d’un marc teòric.
Contribució d’aquesta teoria en el desenvolupament holístic de l’alumnat.
.Detectar quines són les intel·ligències més utilitzades en el docent i en l’alumnat.
.Practicar recursos que incrementin la flexibilitat de grups, espais i horaris que afavoreixin l’assoliment de les competències en el marc d’un sistema inclusiu.
.Mostrar exemples per a la seva implementació en un centre.
.Situar les intervencions amb els alumnes amb altes capacitats en el marc de l'educació inclusiva.
.Reflexionar sobre la importància de dotar aquest alumnat dels ajuts necessaris per a una maduració cognitiva, emocional i social equilibrades.
.Situar els diferents perfils que pot presentar l'alumnat amb altes capacitats en alguns dels models interpretatius existents.
.Els mites i estereotips existents que dificulten o ignoren les necessitats de suport educatiu.
.Conèixer recursos existents.
|
| |
Continguts |
.Coneixement sobre el marc teòric de les intel·ligències múltiples i la seva evolució a les 5 ments del futur.
.Les I.M com a eina en el marc de l'escola inclusiva d’autoconeixement i de coneixement de l’alumne com a persona única
.Evolució de la teoria de Gardner
.Les intel·ligències no acadèmiques.
. L'educació inclusiva. Marc teòric i conceptual de les altes capacitats intel·lectuals. Característiques que presenta l'alumnat amb altes capacitats intel·lectuals.
. Desfent mites i estereotips sobre les altes capacitats intel·lectuals. Paper dels docents i especialistes.
. De la detecció inicial a la valoració psicopedagògica.
. L'assessorament i l'orientació psicopedagògica. El paper dels docents i dels especialistes, tant de centre com d'EAP.
. El context escolar i familiar en l'atenció a l'alumnat amb altes capacitats intel·lectuals. Cap a una intervenció compartida.
. Propostes i models d'intervenció a l'aula.
. Una modalitat d'intervenció global en el marc de l'escola inclusiva a l'educació primària i a secundària.
. El desenvolupament de la creativitat i de la motivació per la feina.
. Els recursos per atendre l'alumnat amb altes capacitats
|
| |
Formador/a |
Meritxell Comella Rendon
|
| |
Avaluació |
Assistència a un mínim del 80% de les hores presencials de la formació
- Valoració positiva de les tasques d'aula recollides a la carpeta de formació (individual o en petit grup del mateix centre.
Elaboració d'un projecte.
|
| |
Requisits de certificació |
Assistència a un mínim del 80% de les hores presencials de la formació
- Valoració positiva de les tasques d'aula recollides a la carpeta de formació (individual o en petit grup del mateix centre.
Elaboració d'un projecte.
Resposta del formulari d'avaluació final
|
| |
E-mail |
crp-terrassa@xtec.cat
|
| |
|
|
Calendari |
Sessió 1 |
dilluns |
28/10/2019 |
- |
- |
Sessió 2 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 3 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 4 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 5 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 6 |
dimecres |
25/03/2020 |
- |
- |
|
| |